Voor het vraagstuk van zwervers, drugsverslaafden en daklozen, heeft geen enkele regering in de afgelopen decennia, een goede oplossing kunnen vinden. Het ‘leger’ van deze mensen wordt met de dag groter en het graaien in vuilnistonnen en containers, neemt steeds ergere vormen aan.
Tussen hen bevinden zich ook lieden met geestelijk afwijkend en soms gevaarlijk gedrag. Opzettelijke brandstichtingen in leegstaande gebouwen door deze lui, werden eerder al herhaaldelijk opgetekend. Ook deze regering heeft de taak, aan een degelijke oplossing van het zwervers en daklozen vraagstuk te werken.


